Targetowanie grupy odbiorców – klucz do zyskownej kampanii

Targetowanie to najważniejszy etap tworzenia wszystkich kampanii marketingowej niezależnie czy jest ona w internecie, czy w kontekście reklamy zewnętrznej. Dlaczego? Dlatego, że precyzyjne dobranie grupy docelowej, której proponujemy nasze treści reklamowe ma większą szansę na sprzedaż naszego produktu.

Jak targetowanie zwiększa sprzedaż?

Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, gdzie reklama suszonej wołowiny o smaku Chili i ananasa trafia do konsumenta, który od 10 lat jest weganinem. Bez sensu prawda? Po co wysyłać reklamy do osób, które nie są podleganie naszym kryteriom. Dlatego podczas tego etapu wybierana jest grupa docelowa, która prawdopodobnie będzie dużo bardziej zainteresowana naszymi promocjami i kupi nasz produkt.

Co daje targetowanie?

Targetowanie umożliwia eliminowanie emisji promocji do Klientów, którzy w ogóle się nią nie zainteresują. Pozwala to precyzyjniej wykorzystać dane osób dla potrzeby kampanii marketingowej. Targetowanie w połączeniu z reklamą w internecie nie obciąża tak bardzo budżetu jak robi to reklama zewnętrzna, w dodatku pozwala na optymalizację i wyciąganie ważnych dla firmy statystyk sprzedaży, korekt, polepszenia następnych działań promocyjnych a w efekcie zwiększenia poziomu sprzedaży.

Zamów stronę www

Zamów hosting

Dominik Olech / Web designer / Moderator

Cześć! Ukończyłem studia dziennikarskie ze specjalizacją grafika komputerowa w mediach. Zawodowo kreatywny projektant stron internetowych i zapalony marketingowiec z kilkunastoletnim doświadczeniem. Zajmowałem się także organizacją imprez masowych, festiwali oraz koncertów na terenie Polski. Amator w kuchni, który uwielbia mocne fantasy i dalekie podróże. Pozdrawiam!